Generelt
PuzzleShop.no eies og drives av Skanfil for Samlere AS (foretaksnummer 999 024 661).
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert norsk mva.
Det betyr at du vanligvis vil motta pakken fra oss 2-4 dager etter bestilling hvis du bor sør for Trondheim. Bor du lengre nord kan du forvente å motta pakken 4-6 dager etter bestilling. I høysesong (særlig de siste ukene i november og desember) kan det gå noen dager ekstra.
Betaling
Vi benytter sikker betalingsløsning levert av WorldLine (tidl. Bambora) hvor du kan velge mellom å betale med kort eller Vipps. Når du bekrefter din ordre og betaling vil det gjøres en reservasjon på kjøpsbeløpet mot ditt kort. Beløpet trekkes først når ordren er behandlet, varene er pakket og blir sendt.
Frakt og levering
Vi sender kun til adresser i Norge. Alle varer leveres fra lager i Norge, og sendes med Posten. Frakt og omkostninger tilkommer kjøpesummen med en fastpris på kroner 89,- uansett vekt. Ved handler til en verdi over kr. 1.000,- sender vi varene til deg kostnadsfritt. Alle ordre der varene er på lager vil sendes fra oss innen 1-2 virkedager.
Pakken med varene sendes med Bring sin tjeneste “Pakke til hentested”, som leverer pakken til 3500 hentesteder rundt om i landet. Du vil motta en SMS med hentemelding når pakken er klar til å hentes. SMS’en inneholder også informasjon om hvor pakken kan hentes. Normal forsendelsestid til de fleste steder i Norge er 1-2 dager, men avhengig av strekning kan forsendelsen ta 2-4 dager. I høysesong med ekstraordinære pakkevolumer vil fremsendingstiden kunne øke med 1-2 dager ekstra.
Dersom en vare tydelig er skadet under transport, er det viktig at Posten eller speditør umiddelbart får beskjed om dette. Posten gir deg erstatningsskjema som må fylles ut. Ta deretter kontakt med oss.
Angrerett
Som privatkunde har du angrefrist ihht. angrerettloven. Denne gjelder i 14 dager fra du mottar varen. Dersom varen er tatt i bruk kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten må vedlagte skjema fylles ut og returneres til oss sammen med varen det gjelder. Se avsnittet om retur nedenfor. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på.
Forbrukerkjøpsloven og Reklamasjonsrett
Reklamasjonsretten som følger av Forbrukerkjøpsloven gir deg som forbruker rett til å klage på mangler ved en vare i inntil 2 år. Enkelte produkter kan ha utvidede garantiordninger. Kontakt oss dersom det skulle være mangler eller andre feil med varer.
Retur
Alle returer må avtales på forhånd, og sendingen må merkes med returnummer. Returer uten påført returnummer risikerer å ikke bli behandlet. For raskest mulig behandling er det viktig at årsaken til returen oppgis på mest nøyaktig måte.
Personvern
Se informasjon om hvordan PuzzleShop ivaretar ditt personvern som kunde på denne siden.